Why kill?

image5

Jag såg ett citat har om veckan som jag tyckte var bra. "Why do we kill peopel, who kill peopel, to show peopel, that killing peopel is wrong?" Detta citatet tycker jag är väldigt tydligt hur absurt dödsstraffa igentligen är. Det är ju helt sjukt att staten, som ska berätta för oss "vanliga" människor hur vi ska och inte ska göra, och så går de och gör exakt samma sak som vi inte skulle göra. Hallå ni kanske borde tänka till lite... Jag tycker inte att det är det rätta sättet att straffa dem. Se på Sadam Husein tex han har blivit en martyr för vissa vilket är helt sjukt. Jag tycker dessutom att de var alldeles för snabba med att döda honom. De han ju inte utreda och döma honom inför alla mord som han har gjort. För mig kvittar det ju men tänk på alla anhöriga som aldrig kommer att få reda på vad som igentligen hände... Nej jag tycker att de borde ha låst in honom någon stans och slängt bort nyckeln fåör då kunde han ha suttit där och ha fått leva med vetskapen att ha dödat så många människor. Nu fick han den enkla vägen ut vilket jag inte tyckte att han förtjänade.

En annan sak som är ännu hemskare är att det är massa människor som dör som inte har förtjänat det. Vare sig de blir mördade eller ej. Mamma kom hem idag och berättade att en av killarna i hennes paralell klass har canser. Tänk bara 13 år och få reda på att man har canser och kommer kanske att dö. Jag hoppas verkligen att det går att bota och han kommer att vara med i mina bönor och tankar...

Kommentarer
Postat av: M

Hoppas du får en bra dag, spana gärna in min blogg med tips och recensioner om allt och lite till! Tack

2008-04-28 @ 16:34:44
URL: http://metrobloggen.se/mermode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0