Pianisten



Igår såg jag på Pianisten. Det var en jättebra film. Den handlar om en jude som var piansit under förintelsen. Man får följa hans kamp om överlevnad. Filmen är väldigt gripande. Jag har sett den en gång tidigare hos faster och då satt jag och faster och skrattade. Låte lite konstig kanske men filmen blev för verkligt. Så vi orkade inte ta in allt eftersom han är med om så mycket hemskheter under filmen så tillsist så stänger man av och då började vi skatta istället. Vilket jag inte är särskild stolt över. Denna gång så strattade jag inte utan bara grät. Om du inte har sett filmen så tycker jag att du ska se den. Den är väldigt se värd!

Ett citat från filmen som jag tyckte var bra:
Blöder inte vi om ni sticker oss?
Skrattar ine vi om ni kittlar oss?
Dör vi inte om ni förgiftar oss?
Och skulle vi inte hämnas om ni kränker oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0