Blood Diamond

image3

Igår kollade jag på Blood Diamond och den var jättebra tycker jag. Väldigt gripande. Den handlar om en smugglare som får höra talas om en råsa diamant. Han vill hitta denna diamant och då tar han hjälp av fiskaren som hittade diamanten. Allt utspelar sig i Afrika under ett inbördeskrig 99. Fiskarens familj har splittrats och hans son har blivit barnsoldat hos gerillan. Hela filmen bygger på en verklig histora och de har filmat den så bra. Dessuom så är skådeselarna väldigt duktga och detta gör att jag tyckte att filmen var väldigt verklig. Det är nog därför som jag tycker att den är så bra.

Om du inte har set filmen så tycker jag att du ska se den. Även om jag måste varna för en del väldigt starka scener.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0