Hur dum får man vara?

Jag kollade på video med mamma förut och hon kollade på ett program om dyslexi som gick på tv för ett tag sedan. Jag hade redan sett programmet men hade inget annat för mig. Programledaren var hos en logoped och gjorde en dyslexiutredning. I denna utredning så ska man göra en massa test och ett av testen var att man ska ta bort en stavelse ur ett ord så att det bildar ett annat t.ex. Matt ta bort M, det blir att.Sen kom det riktiga Kanot ta bort A. Jag funderade på det där jätte länge typ 5 min när jag kollade på det själv och sedan kom jag på de. När jag kollade på programmet med mamma så berättade jag att jag fick tänka typ 5 min innan jag kom på att det skulle vara knota. Mamma började skratta jättemycket och jag fattade inte vad som var så roligt. Jo då hade jag gjort fel iallafall eftersom jag inte hade tagit bort A utan bara flyttat det sist. Snacka om att jag kände mig dum i huvudet. Det känndes som om jag var tillbaka i skolan under lågstadiet. Ingen rolig kännsla. Han som var programledare frågade om han fick ha kvar K, vilket han fick. Sen kom han på det rätta svaret knot.

Kommentarer
Postat av: syrran

hahaha xD

2008-05-22 @ 08:00:56
Postat av: therese

hehe!! fast du gjorde ju nästan rätt.. du trodde ju knota fast de va knot.. de är ju samma ord igentligen.. typ.. :P
puss puss

2008-05-22 @ 11:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0