Kårsdraget

Igår hade vi kårsdraget på scouterna. Vilket var våran sista riktiga gång. Kårsdraget är för hela kåren där alla patruller samlas och tävlar om våran vandringspris. I år skulle vi ha hand om det. På något konstigt vis så var det jag som fick göra allt och sammordna så att det skulle funka. Vilket inte var helt lätt. Det som jag tyckte vad sämst var att jag skickade ett mail till en och hon skulle skicka till alla andra ledare. Gjorde hon det eller.. NEJ. Samma dag som kårsdraget var då svarade hon på mitt mail. Tydligen är det väldigt svårt att svara på ett mail... När jag förstog att hon inte hade skickat ut mailet efter fem dagar så skickade jag det till en annan. Han vidarebefodra sedan mailet 25minuter efter jag hade skickat det.

Sen började det riktigta häst jobbet. I mailet så var det sex olika kontroller som ledarna skulle välja på. Tre kontroller blev tagna direkt vilket var jätte bra. Sen så ringde en i söndags som bara är med som ledare ibland och frågade vilken kontroll hon skulle ha hand om. Då fick hon välja. Då var det bara två kvar. Jag fick skcika ut ett nytt mail till de ledarna som inte hade svarat och en skulle inte komma. Sen på Onsdagen, dagen innan, då ringer vå andra och frågar vad de ska göra. Bra framförhållning not...

När jag åkte till kårsdraget så blev jag översjöld av frågor och försökte svara på dem så gott det gick. det som var lite kul var att jag och de andra två ledarna i min patrull vi hade räknat med att ta en kontroll var men på något konstigt sätt så fick ingen av oss någon kontroll men alla kontroller var bemanade. Det var ganska skönt faktiskt.

Det gick bra och allt flöt på bra så det blev väldigt lyckat. Och som pricken över i:t så vann mina scouter!
Grattis till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0