Tjipp och välkomna till hajk

image4

Nu har jag kommit hem från min hajk vilket är väldigt skönt. Hajken blev ganska lyckad även om den inte blev riktigt soom vi hade planerat den pga vädret. Det snöade och regnade nästan hela dagen igår och i natt. Det var väldigt tur att vi fick sova inne i Jonas stuga annars så hade det inte blivigt lika bra.

Igår så var vi först på bäversafari. Det var ganska intressant men mest blött. Vi var några stycken som blev blöta om fötterna men men så kan de gå. Vi får komma ihåg att en scout möter svårigheter med gått humör. Det som jag tyckte var värre var att vi inte kunde hitta tre scouter som hade gått iförväg. Då fick jag lite lätt panik men de blev återfunna tillslut. Vilket hade gått mycket fortare om någon av dessa tre hade haft med sig sina mobiler.. Varför ska man ha en mobil om man inte har med sig den??? Vi avslutade våran safarie med att göra kålbullar över öppen eld mums.. Fast på något sätt så tror jag att det är det enda sättet att ät kålbullar och det ska smaka bra.

När vi kom tillbaka så fick vi omvandla köket som hade en vedspis till ett stort torkskåp för att torka alla kläder och skor. Sen så lekte vi, bakade, lagade mat och umgicks inomhus och det var väldigt härligt och mysigt. Sen var det bara att krypa till kojs.

Kl 08:00 vaknade vi av att klockan ringde vilket var väldigt ovanligt för att vara på en hajk. I vanliga fall så brukar alla vara vakna och ha ätit frukost vid denna tiden men det var väldigt skönt att sova länge. Sen var det bara att äta frukost och börja städa och plocka ihop och åka hem.

Dagens Citat: En scout möter svårigheter med gott humör och en vissling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0