Min morbror Sara tittar på melodifestivlen och åt tårta

I fredags skulle egentligen min morbror kommit hem till oss och ätit mat. Han bor i Halmstad så vi ses inte så ofta. Men det blev ingenting eftersom han är sjuk. Han har två olika lungsjukdomar plus att han har rematism (hur det nu stavas). Jag har hört ett tag nu att han är sjuk och behöver en lung transplantation annars så kommer han att dö inom ungefär ett år. Även om jag har hört detta några gånger så har jag aldrig förståt hur alvaligt det är med honom. Nu har han syrgas hela tiden och sitter i rullstol. Sedan så orkade han inte åka upp hit fast han gjärna hade velat. Nu hoppas jag att han bara är såpass frisk så att han kan få denna transplantation nu i maj. För om han är för dålig kan de inte göra något överhuvudtaget...



I lördags så träffade jag Sara Glanander. Det var verkligen länge sedan vi såg så det var väldigt roligt.

På kvällen sen så fick mamma och pappa besök så då åkte jag och Anna hem till Per för att äta tacos och se på melodifestivalen. Det var roligt. Jag vet inte riktigt vem jag hejade på. Hade ingen bestämd favorit men jag är väldigt glad över att Carolina af Ugglas inte vann med sin snälla, snälla. Visst texten och låten var ju ganska okej men jag klarar inte av människan för fem öre.

Nu har jag och Per precis kommit tillbaka från en promenad och innan det så var vi hemma hos hans föräldrar. Där fick vi god mat och tårta, vilket alltid är uppskattat.

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha! Det hade ju ändå varit lite fränt om Af ugglas hade vunnit bara för att liksom! Jag gillade faktiskt den låten, men som sagt man klarar INTE av att se på henne när hon sjunger. Sen hade hon inte heller haft nån chans i moskva! det tror jag faktiskt att hon som vann har. :)

pusspuss!

2009-03-15 @ 20:00:26
URL: http://theresefesan.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med dig, tur att Caroline Af Ugglas inte vann! Puss puss

2009-03-17 @ 08:54:49
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0