Vad är en dag på jobbet...

Idag så kom jag till jobbet vid 7.30 och ska jobba till 15.00. En lugn dag på ett ställe som jag är van att vara på. Men så blev det inte direkt... Det första som händer är att en ordinare personal kommer samtidigt som mig och berättar att det bara blir vi två idag. Jaha tänker jag, då är det nog inte så många barn med tanke på att vi bara blir två och de inte tar in någon mer personal. Men så var det inte. Vi hade 14 barn på två personal, vilket kanske i vanliga fall går i en timme tills barnen börjar gå hem, men vi skulle alltså vara själva med dem hela dagen. Detta känns allt mer och mer som om det kommer att var kaos hela dagen, speciellt när jag tittar vilka barn som är där och upptäcker att det är tre stycken som är väldigt speciella barn som behöver nästan ha en personal var. Till råga på allt så är denna ordinarie personalen helt total okompetent, är aldrig konsekvent och är absolut inte någon bra pedagog. Jeje, jag får passsa 15 barn idag, jippi!!!

Och mycket riktigt hade jag rätt, det hände saker var tionde minut. Inte nog med att jag hade fullt upp med att se till alla barnen så att de inte slog ihjäl varnadra, dessutom skulle jag göra frukost, plocka bort frukosten, diska och sen skulle jag få iväg alla på sångsamling. Det kändes helt meningslös med sångsamling med tanke på att hälften av de barnen vi hade inte var intresserade för fem öre men MÅSTE ändå vara med.

Dessutom, eftersom det är fredag, så ska det vara fika för personalen. Jag tycker att det är överskattat i vanliga fall men en sådan här dag så är det nästan omöjligt. Hon tyckte att det var jätteviktigt att vi skulle gå, så jag gick väl då, en stund. Percis innan jag gick så hade jag haft en dust med ett utav de barnen med speciella behov. Han hade hållt på att butta och knuffa andra barn. Jag hade sagt till honom tre gånger och sedan fick han en varning men fortsatte ändå. Då åkte han ut ur det rummet. Detta talade jag om för henne att han INTE kunde vara i det rumet pga av det. När jag kom tillbaka från fikan, som jag hade haft i tio minuter ( ska egentligen ha 20-30min). Då var det ännu mer kaos än innan jag gick, och tror du inte att han var tillbaka i det rummet som han inte skulle vara i. Jo men visst. Då kände jag att jag skiter i det här. Jag gör det jag kan och sen har jag gjort mitt, även om det är svårt när man ser att allt bara går åt skogen...

När vi skulle äta så fick vi skicka över två stycken till grann avdelningen. Men det var ändå typ kaos med tanke på att vi brukar var tre vuxna så det märktes väldigt tydligt, tex med vilorna och disken. I vanliga fall så har en personal liggvila, en sitt vila och den tredje tar disken. Nu fick jag ta både disken och sittvilan, men det gick det med på något sätt...

Efter att vilan så funde jag tillslut ta rast, vilket var super skönt. Gick en rask promenad för att få ut lite aggresioner. När jag kom tillbaka så var det meningen att hon skulle ta rast med det han hon inte med. Skyll dig själv säger jag bara. Så blir det när man inte tar in en vikarie när man har så många barn.

Till slut så var det mellanmål och jag kände att äntligen börjar min dag ta slut. Då drar en unge ner ett glas, som natuligt vis gå i snöder. Ha då var det bara att sopa...

När kl blev tre så var det tio barn kvar som alla var uppspelta bla pga glaset. Maten och all disk stod kvar på bordet och hon tyckte att jag kunde gå. Hon hade ju koll på läget... Sällan men jag gick ändå kände att jag orkar inte bry mig om hur det går. För barnens skull hoppas jag att det gick bra och att det blev iaf lite lugnare....

Kommentarer
Postat av: Therese

HERREGUD! Vilken dag! :O:O

Ja det skulle fan vara den 13:e idag tror jag verkar som ingen haft en normal fredag! :O

pusspuss! <3

2009-03-06 @ 20:57:14
URL: http://theresefesan.blogg.se/
Postat av: Syster yster

haha, kaos? ;)

2009-03-06 @ 22:13:07
Postat av: Sara

Heja, vilken skojjig dag :P



Puss puss

2009-03-11 @ 10:43:42
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0