Hur svårt kan det vara?

Ja det undrar jag ibland. Var på en föreläsning igår där föreläsaren bröt ganska mycket. Då tycker jag själv att man verkligen är tyst och koncentrerar sig på vad det är han sig, men det tyckte inte hon som satt bredvid mig (vem hon nu va). Typ på en gång så började hon klaga på att hon inte skulle orka lyssna på honom, hon kunde inte ens skriva av det som stod på pover point presentationen för han pratade så himla dåligt. Men snälla var tyct det finns andra som iaf vill försöka lyssa och förstå vad han säger. Precis när jag tänkte säga till henne att vara tyst så slutade hon att prata. Tror du inte att hennes kompis typ tre personer bort istället började. Sen efter en stund tystnade denne med. Skönt tänkte jag nu kanske jag äntligen kan få lyssna ordentligt men nej. Då börjar de som sitter framför mig. Vad är det med folk? Hur svårt kan det vara att vara tyst under en föreläsning? Och även om man inte tycker han är intressant så sitter man ändå tyst eftersom det kan var någon annan som vill lyssna, eller är det bara jag som tycker så? Vuxna människor borde ha lärt sig detta vid det här laget tycker jag, men tydligen inte.

Tyckte faktiskt lite synd om föreläsaren för efter rasten så var mer än hälften av oss som lyssnade borta. Fast i och för sig, då stördes jag inte av några som hela tiden pratade.

Ja nu är det bara att plugga för mig fram tills på lördag när tentan är. Är ganska orolig faktiskt. Kan kanske bero på att dels har det krånglat massa och dels så vet jag inte hur det fungerar. Sen att jag har missat en föreläsning eftersom jag var i Prag gör väl inte säken bättre precis. Men jag hoppas att jag klarar det.

Ni får hålla tummarna för mig

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja herregud vill inte folk lära sig så varför är dom där eller varför överhuvudtaget går dom i skolan?!?! det är ju liksom frivilligt!



Klart jag håller tummarna för dig! Stenhårt! :)

pusspuss <3

2009-09-24 @ 09:37:08
URL: http://theresefesan.blogg.se/
Postat av: Sara

Puckon! Tur du hörde något till slut iaf :)



Håller tummarna vettu :)



Puss puss

2009-09-24 @ 11:47:54
URL: http://mammatillangelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0