PES

Det var verkligen länge sedan jag skrev här. Ha dels inte haft tid och dels inte haft något att skriva. Men nu har jag ingen lust att plugga något mer så då kan jag lika gärna skriva här.

I morgon är det den sista dagen på denna kursen och det känns väldigt skönt att den är slut sen. Vi har haft en oerhört jobbig och svår engelsk bok (PES) som jag aldrig någonsin mer kommer att öppna efter den här kursen, iaf inte om jag får bestämma.

Idag har vi haft en redovisning. Min studiegrupp hade ämnet stabilisera folkmängden som vi skulle förklara för barn i en förskoleklass. Det var väldigt svårt, fast resultatet blev ganska bra tycker jag. Vi koncentreade oss mer på att berätta för "barnen" (våra klasskamrater) att det finns olika mycket människor på olika ställen i världen och att om vi blir allt fler så blir det trängre, eftersom jorden inte blir större. Egentligen handlar stabilisera folkmängden mer om att man ska familjeplanera, använda kondom och utbilda farmför allt kvinnor. Vi kände att vi kunde inte ta upp detta med "våra barn". Jag tror att föräldrarna skulle nog ha ganska många, och starka reaktioner över det.

Förutom att ha plugga de här fem veckorna så var jag och Per till Sunne i helgen och åkte skidor. Det var väldigt gött att få åka skidor igen!

För några veckor sedan var vi till Boda Borg tillsammans med Rebecca och Carl som är Pers syskonbarn. Det var roligt! Kul att se när de blev stärkta över att de klarade saker som de inte trodde att de skulle klara. Fick verkligen se hur själförtroendet växte hos dem så det var extre kul. Sen är det ju alltid kul på Boda Borg.

Nej nu kanske jag ska försöka ta mig i kragen och plugga lite, även om jag verkligen inte har någon lust alls...


Kommentarer
Postat av: Sara

Intressant men svår uppgift kan jag tänka mig.



Kul med boda borg :) Puss puss

2010-03-04 @ 18:49:58
Postat av: Therese

Jag fattar inte hur du orkar med allt pluggande! Du är duktig tycker jag! :)

pusspuss <3

2010-03-04 @ 20:29:10
URL: http://theresefesan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0