Vatten kris

Ja det känns skönt att där man bor går på en egne vattenledning så att vi slipper detta vattenproblem som alla andra har haft i Karlstad och Hammarö. Nu i helgen har vi istället fått åka till farmor och moror med rent vatten så de slipper att koka det. Vi pratade med Pers mamma i lördags förmiddag och då hade hon stått i kö i nån timme för att få vatten. Kan inte vara allt för roligt. Tänk vad beroende vi är av rent vatten igentligen och vad omständigt det blir nu när de flesta måste koka vattnet.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag har läst mycket kurslitteratur i veckan. Sen i torsdags var jag och klippte, så det är fortfarande ovant att se sig i spegeln, även om jag är nöjd.

I lördags var jag och Per och spelade biljard. Det var roligt även om jag kan säga att jag inte var allt för bra. Jag vann typ hälften av gångerna men då pga att Per sköt ner åttan i fel hål eller för tidigt. Men det var roligt ändå. Sen blev jag bättre ju mer vi spelade och det gjorde att det blev roligare.

I går var vi hem till farmor och åt massa god mat och fick tårta till efterrätt. Det var väldigt gott!

Nu ska jag ta och fortsätta att läsa mina kurs böcker.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja det är sjukt vad beroende man är av rent vatten och ändå har inte alla i världen det.

Ja men det verkade ju gå riktigt bra för dig med biljarden ändå!

pusspuss <3

2010-03-22 @ 19:26:42
URL: http://theresefesan.blogg.se/
Postat av: Sara

Roligt med biljard :) Tur vattnet kom tillbaka ganska så snabbt iaf, och vi slapp vara helt utan :)

Puss puss

2010-03-23 @ 15:00:28
Postat av: Sara

Dags för uppdatering Elin? ;) Nu har jag skaffat blogg igen också :D Puss puss

2010-05-12 @ 19:51:42
URL: http://mammaskyman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dags för uppdatering? ;)



Sv: Nej du kan ju försöka att inte trilla nästa gång! :P

2010-07-08 @ 14:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0